logo cus

Szanowni Państwo, w związku z wieloma pytaniami w sprawie wparcia finansowego dla gospodarstw domowych, których głównym źródłem ogrzewania jest węgiel, informujemy, że 13 sierpnia 2022 r. weszła w życie ustawa o dodatku węglowym, a 17 sierpnia 2022 r. zostało opublikowane rozporządzenie, które m.in. wprowadziło oficjalny wzór wniosku.

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego należy złożyć w gminie, w której znajduje się nasze miejsce zamieszkania, osobiście albo drogą elektroniczną, czyli przez system ePUAP.

Wniosek mogą złożyć mieszkańcy budynków wpisanych lub zgłoszonych do centralnej ewidencji emisyjności budynków, nie tylko obywatele Polski, ale też wszystkie osoby, które mają miejsce zamieszkania w Polsce i legalnie przebywają na terenie kraju.

W przypadku złożenia wniosku o dodatek węglowy przez więcej niż jednego członka gospodarstwa dodatek przyznawany będzie temu z wnioskodawców, który złożył wniosek jako pierwszy.

Wnioski o dodatek węglowy należy składać do :

Centrum Usług Społecznych w Milanówku (ul. Kościuszki 16) w godz.: 

  • poniedziałek 8.00-18.00;
  • wtorek 8.00-16.00 ;
  • środa - dzień wewnętrzny - tylko elektronicznie;
  • czwartek 8.00-16.00;
  • piątek 8.00-15.00;

Ostatecznym terminem złożenia wniosku jest 30 listopada 2022 roku. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrzone.

Kwota dofinansowania do zakupu węgla wypłacana jest na wskazane przez wnioskodawcę osobiste konto bankowe, jednorazowo w wysokości 3 000,00 zł

Więcej informacji w sprawie „dodatku węglowego” można uzyskać bezpośrednio w Centrum Usług Społecznych w Milanówku - nr tel. 22 755 86 35, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  

pdfWniosek do pobrania (PDF)216.73 KB

Udostępnij na: