- Urząd Stanu Cywilnego działa w celu realizacji zadań Burmistrza jako kierownika Urzędu Stanu Cywilnego oraz prowadzenia spraw związanych z ewidencją mieszkańców Miasta.
- Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania zlecone z zakresu administracji rządowej związane z prowadzeniem aktów stanu cywilnego, dotyczące w szczególności:
- bieżącej rejestracji urodzeń, małżeństw i zgonów w centralnym Rejestrze Stanu Cywilnego;
- prowadzenia rejestru uznań;
- prowadzenia akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego;
- rejestracji urodzeń lub zgonów, które nastąpiły poza granicami RP i nie zostały tam zarejestrowane oraz rejestracji urodzeń, małżeństw, zgonów, które nastąpiły poza granicami RP jeżeli w państwie urodzenia, zawarcia małżeństwa, zgonu nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego;
- przeniesienia do Rejestru Stanu Cywilnego zagranicznego dokumentu stanu cywilnego (tzw. transkrypcja);
- odtworzenia treści zagranicznego dokumentu stanu cywilnego;
- odtworzenia treści krajowego aktu stanu cywilnego;
- rejestracji prawomocnych orzeczeń sądów;
- uznawania orzeczeń sądów państw obcych i dołączenia ich w formie wzmianki do aktu małżeństwa;
- nadania numeru PESEL za pośrednictwem systemu teleinformatycznego;
- przyjmowania oświadczeń;
- wydawania dokumentów z rejestru stanu cywilnego: odpisy aktów stanu cywilnego (skrócone, zupełne, na drukach wielojęzycznych), aktów urodzenia dziecka, które urodziło się martwe;
- wydawania zaświadczeń;
- współpracy z placówkami konsularnymi za granicą;
- wydawania decyzji w oparciu o prawo o aktach stanu cywilnego;
- prostowania i uzupełniania treści aktów stanu cywilnego;
- prowadzenia spraw związanych z Jubileuszem 50-lecia Pożycia Małżeńskiego;
- wydawania decyzji o zmianie imion i nazwisk;
- przenoszenia aktów stanu cywilnego zgromadzonych w księgach stanu cywilnego do centralnego Rejestru Stanu Cywilnego.
- Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania zlecone z zakresu administracji rządowej związane z ewidencją ludności i dowodami osobistymi, przy użyciu Centralnego Systemu Rejestrów Państwowych, dotyczące w szczególności:
- prowadzenia rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców;
- prowadzenia spraw związanych z zameldowaniem w miejscu pobytu stałego lub czasowego oraz wymeldowaniem;
- wydawania decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania;
- udostępniania danych jednostkowych z rejestrów mieszkańców
oraz rejestrów zamieszkania cudzoziemców; - przyjmowania wniosków o wydanie dowodu osobistego;
- przyjmowania zgłoszeń o utraceniu lub uszkodzeniu dowodu osobistego, przez uprawnione do tego osoby, oraz wydawania zaświadczeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego;
- udostępniania danych z Rejestru Dowodów Osobistych w trybie jednostkowym;
- udostępniania dokumentacji związanej z dowodami osobistymi;
- przechowywania dokumentacji związanej z dowodami osobistymi;
- wydawania zaświadczeń o zameldowaniu i wymeldowaniu;
- współpracy ze szkołami, sporządzania list dzieci w wieku szkolnym.
- Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania zlecone z zakresu administracji rządowej związane z przeprowadzeniem wyborów do Rad Gmin, Sejmu i Senatu, wyborów
na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz referendum. - Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania zlecone z zakresu administracji rządowej dotyczące w szczególności przygotowania i przeprowadzania kwalifikacji wojskowej.
- Urząd Stanu Cywilnego prowadzi ewidencje i rejestry dotyczące swojej właściwości merytorycznej, w tym:
- rejestr mieszkańców;
- rejestr cudzoziemców;
- rejestr wyborców;
- rejestr osób prowadzony na potrzeby kwalifikacji wojskowych;
- rejestr aktów stanu cywilnego;
- rejestr medali za długoletnie pożycie małżeńskie
- USC/01 Zgłoszenie urodzenia dziecka
- USC/02 Uznanie ojcostwa
- USC/03 Nadanie dziecku nazwiska męża matki
- USC/05 Zawarcie związku małżeńskiego wyznaniowego ze skutkami cywilnoprawnymi
- USC/06 Wydanie zaświadczenia o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą
- USC/07 Zezwolenie na skrócenie terminu oczekiwania na zawarcie małżeństwa
- USC/08 Powrót do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa
- USC/10 Rejestracja zgonu
- USC/11 Wpisanie zagranicznego aktu stanu cywilnego do ksiąg polskich
- USC/12 Prostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego, uzupełnienie treści aktu
- USC/13 Wydawanie odpisu skróconego, zupełnego aktu stanu cywilnego
- USC/14 Kompletowanie dokumentów o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie
- USC/15 Zmiana imienia i nazwiska
- USC/16 Wydanie dowodu osobistego
- USC/18 Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
- USC/19 Zameldowanie na pobyt stały
- USC/20 Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego
- USC/21 Zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3-miesiące
- USC/22 Wymeldowanie z miejsca pobytu czasowego
- USC/23 Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
- USC/24 Wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych)122.15 KB
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)148.96 KB
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska)121.4 KB
Adres:
budynek B, ul. Kościuszki 45, 05-822 Milanówek
Numer telefonu:
22 758 30 61, wew. 203, 211, 216 (kierownik), 219
E-mail:
usc@milanowek.pl
Godziny otwarcia:
pn.: 9-18, wt.: 8-16, śr.: 8–16 (środy ustanowione zostały dniami pracy wewnętrznej, bez przyjęć i obsługi interesantów. Zapraszamy w pozostałe dni) czw.: 8–16, pt. 8-15
Kierownik:
Adriana Siłka-Lesiakowska