Szanowni Rodzice, od poniedziałku 1 marca rusza rekrutacja do klas pierwszych milanowskich publicznych szkół podstawowych. Postępowanie rekrutacyjne na rok szkolny 2021/2022 jest prowadzone z wykorzystaniem systemu informatycznego - strona do logowania.
W roku szkolnym 2021/2022 do klas I szkół podstawowych przyjmowane są dzieci:
- 7 - letnie (urodzone w roku 2014) – objęte obowiązkiem szkolnym;
- 6 - letnie (urodzone w roku 2015) – zgodnie z wolą rodziców jeżeli:
- dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym,
w którym ma rozpocząć naukę w szkole albo - posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki
w szkole podstawowej
- dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym,
Zasady przyjęć
Do szkoły podstawowej obwodowej kandydaci przyjmowani są z urzędu po dokonaniu zgłoszenia przez rodzica/prawnego opiekuna. Zgłoszenia należy dokonać elektronicznie w systemie (od 1 do 31 marca do godz. 1200), następnie wydrukować, podpisać i przekazać do szkoły w terminie od 1 do 31 marca do godz. 1500. Rodzice/prawni opiekunowie, którzy nie korzystają z komputera i Internetu mogą pobrać wniosek/zgłoszenie w dowolnej szkole, po wypełnieniu i podpisaniu przez oboje rodziców/prawnych opiekunów składają w szkole pierwszego wyboru, która wprowadza dane do systemu. Informacje w zgłoszeniu rodzice podają pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń (art. 151 ust. 2 i 3 ww. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe). Kolejność zarejestrowania/złożenia zgłoszenia/wniosku nie ma wpływu na przyjęcie dziecka. Skorzystanie z miejsca w szkole obwodowej jest prawem, a nie obowiązkiem tzn. dziecko ma zapewnione miejsce w klasie I w szkole obwodowej, ale rodzice mogą starać się o przyjęcie dziecka do innej szkoły.
Dyrektor szkoły, do której wpłynie zgłoszenie/wniosek bądź upoważniony przez niego pracownik szkoły jest odpowiedzialny za sprawdzenie i potwierdzenie zgodności informacji zawartych we wniosku/zgłoszeniu z informacjami w systemie informatycznym oraz wydanie rodzicom potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia/wniosku.
Postępowanie rekrutacyjne do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych w Milanówku będzie prowadzone w systemie elektronicznym zgodnie z przyjętym zarządzeniem 17/VIII/2021 Burmistrza Miasta Milanówka z dnia 29 stycznia 2021 r. w sprawie ustalenia harmonogramu czynności postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Milanówek na rok szkolny 2021/2022.
Data |
Etap rekrutacji/czynność rodzica |
|
od |
do |
|
22 lutego 2021 od godziny 10:00 |
Udostępnienie za pośrednictwem elektronicznego systemu wspomagania rekrutacji informacji na temat oferty edukacyjnej klas I szkół podstawowych na rok szkolny 2021/2022. |
|
1 marca 2021 |
31 marca 2021 |
Rejestracja w systemie elektronicznym zgłoszeń/wniosków o przyjęcie. |
|
|
Złożenie w szkole pierwszego wyboru podpisanego wniosku/ zgłoszenia o przyjęcie oraz dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów. |
1 kwietnia 2021 |
9 kwietnia 2021 |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do klasy pierwszej i weryfikacja dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, zgodnie z obowiązującymi przepisami. |
12 kwietnia 2021 |
Publikacja list dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. |
|
13 kwietnia 2021 |
30 kwietnia 2021 |
Złożenie potwierdzenia woli zapisu dziecka |
5 maja 2021 |
Publikacja list dzieci przyjętych i nieprzyjętych. |
|
Procedura odwoławcza |
||
Od 5 maja 2021 |
W terminie 7 dni od dnia opublikowania list dzieci przyjętych i nieprzyjętych rodzic może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. |
|
Postępowanie uzupełniające do klas pierwszych szkół podstawowych |
||
21 maja 2021 |
Publikacja wykazu wolnych miejsc. |
|
24 maja 2021 |
31 maja 2021 |
Rejestracja w systemie elektronicznym zgłoszeń/wniosków |
24 maja 2021 |
31 maja 2021 |
Złożenie w szkole pierwszego wyboru podpisanego wniosku/zgłoszenia o przyjęcie oraz dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów. |
1 czerwca 2021 |
8 czerwca 2021 |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do klasy pierwszej i weryfikacja dokumentów potwierdzających przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, zgodnie z obowiązującymi przepisami. |
9 czerwca 2021 |
Publikacja list dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych w postępowaniu uzupełniającym. |
|
9 czerwca 2021 |
16 czerwca 2021 |
Złożenie potwierdzenia woli zapisu dziecka. |
17 czerwca 2021 |
Publikacja list dzieci przyjętych i nieprzyjętych |
|
Od 17 czerwca 2021 |
Procedura odwoławcza. |
Kandydaci spoza obwodu, biorą udział w postępowaniu rekrutacyjnym. Rodzice dzieci spoza obwodu mogą ubiegać się o przyjęcie dziecka do dowolnie wybranej szkoły, układając własną listę preferencji. Szkoła umieszczona na pierwszym miejscu listy jest tzw. szkołą pierwszego wyboru i wyłącznie do niej należy złożyć podpisany wydruk z systemu - wniosek o przyjęcie. Umieszczenie na liście preferencji szkoły obwodowej bez względu na pozycję na liście umożliwi zapewnienie miejsca w tej szkole w sytuacji, gdy dziecko nie zostanie przyjęte do szkoły poza obwodem. Kandydaci przyjmowani są zgodnie z kryteriami określonymi przez Radę Miasta Milanówka uchwałą NR 253/XXX/17 z dnia 28 lutego 2017 r. tj.
Lp. |
Kryterium |
Wartość kryterium |
Rodzaj dokumentu potwierdzający spełnianie kryterium |
||
1. |
|
3 |
|
||
2. |
Miejsce pracy jednego z rodziców/prawnych opiekunów kandydata znajduje się na terenie obwodu wybranej szkoły podstawowej. |
2 |
Zaświadczenie z miejsca pracy (z ostatniego miesiąca) |
||
Łączna maksymalna liczba punktów |
5 |
Informacje dodatkowe:
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących naboru do klas pierwszych milanowskich szkół podstawowych proszę o kontakt z sekretariatem wybranej przez Państwa szkoły bądź Referatem Oświaty, tel. 22 758 30 61 wew. 185.