Szanowni Rodzice, od poniedziałku 1 marca 2022 r. rusza rekrutacja do klas pierwszych milanowskich publicznych szkół podstawowych. Postępowanie rekrutacyjne na rok szkolny 2022/2023 jest prowadzone z wykorzystaniem systemu informatycznego.
Rejestracji należy dokonać za pośrednictwem strony – https://sp-milanowek.nabory.pl/
W roku szkolnym 2022/2023 do klas I szkół podstawowych przyjmowane są dzieci:
- 7 – letnie (urodzone w roku 2015) – objęte obowiązkiem szkolnym;
- 6 – letnie (urodzone w roku 2016) – zgodnie z wolą rodziców jeżeli:
- dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym, w którym ma rozpocząć naukę w szkole albo
- posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej
Zasady przyjęć
Do szkoły podstawowej obwodowej kandydaci przyjmowani są z urzędu po dokonaniu zgłoszenia przez rodzica/prawnego opiekuna. Zgłoszenia należy dokonać elektronicznie w systemie (od 1 marca do 1 kwietnia do godz. 12:00), następnie wydrukować, podpisać i przekazać do szkoły w terminie od 1 marca do 1 kwietnia do godz. 15:00.
Rodzice/prawni opiekunowie, którzy nie korzystają z komputera i Internetu mogą pobrać wniosek/zgłoszenie w dowolnej szkole, po wypełnieniu i podpisaniu przez oboje rodziców/prawnych opiekunów składają w szkole pierwszego wyboru, która wprowadza dane do systemu. Informacje w zgłoszeniu rodzice podają pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń (art. 151 ust. 2 i 3 ww. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe). Kolejność zarejestrowania/złożenia zgłoszenia/wniosku nie ma wpływu na przyjęcie dziecka. Skorzystanie z miejsca w szkole obwodowej jest prawem, a nie obowiązkiem tzn. dziecko ma zapewnione miejsce w klasie I w szkole obwodowej, ale rodzice mogą starać się o przyjęcie dziecka do innej szkoły.
Dyrektor szkoły, do której wpłynie zgłoszenie/wniosek bądź upoważniony przez niego pracownik szkoły jest odpowiedzialny za sprawdzenie i potwierdzenie zgodności informacji zawartych we wniosku/zgłoszeniu z informacjami w systemie informatycznym oraz wydanie rodzicom potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia/wniosku.
Postępowanie rekrutacyjne do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych w Milanówku będzie prowadzone w systemie elektronicznym zgodnie z przyjętym zarządzeniem 13/VIII/2022 Burmistrza Miasta Milanówka z dnia 28 stycznia 2022 r. w sprawie ustalenia harmonogramu czynności postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Milanówek na rok szkolny 2022/2023.
Etapy rekrutacji:
Data |
Etap rekrutacji/czynność rodzica |
|
od |
do |
|
|
Udostępnienie za pośrednictwem elektronicznego systemu wspomagania rekrutacji informacji na temat oferty edukacyjnej przedszkoli na rok szkolny 2022/2023. |
|
|
|
Złożenie przez rodziców obecnych przedszkolaków deklaracji dotyczących kontynuowania edukacji w danej placówce wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2022/2023. |
Postępowanie rekrutacyjne |
||
|
|
|
|
|
Złożenie w przedszkolu pierwszego wyboru podpisanego wniosku o przyjęcie oraz dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów. |
|
|
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola i weryfikacja dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, zgodnie z obowiązującymi przepisami. |
|
Opublikowanie list dzieci zakwalifikowanych Możliwość sprawdzenia w systemie, gdzie dziecko zostało zakwalifikowane do przyjęcia. |
|
|
|
Złożenie potwierdzenia woli zapisu dziecka |
19 kwietnia 2022 |
Opublikowanie list dzieci przyjętych |
|
Procedura odwoławcza |
||
godz. 14.00 |
W terminie 7 dni od dnia opublikowania list dzieci przyjętych i nieprzyjętych rodzic może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic może wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej |
|
Postępowanie uzupełniające |
||
9 maja 2022 |
Opublikowanie w systemie rekrutacyjnym wykazu wolnych miejsc. |
|
12 maja 2022 |
19 maja 2022 |
Rejestracja w systemie wniosków o przyjęcie na wolne miejsca. |
|
|
Złożenie w przedszkolu pierwszego wyboru podpisanego wniosku o przyjęcie oraz dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów. |
19 maja 2022 |
|
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola i weryfikacja dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, zgodnie z obowiązującymi przepisami. |
|
Opublikowanie list dzieci zakwalifikowanych |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kandydaci spoza obwodu, biorą udział w postępowaniu rekrutacyjnym. Rodzice dzieci spoza obwodu mogą ubiegać się o przyjęcie dziecka do dowolnie wybranej szkoły, układając własną listę preferencji. Szkoła umieszczona na pierwszym miejscu listy jest tzw. szkołą pierwszego wyboru i wyłącznie do niej należy złożyć podpisany wydruk z systemu – wniosek o przyjęcie. Umieszczenie na liście preferencji szkoły obwodowej bez względu na pozycję na liście umożliwi zapewnienie miejsca w tej szkole w sytuacji, gdy dziecko nie zostanie przyjęte do szkoły poza obwodem. Kandydaci przyjmowani są zgodnie z kryteriami określonymi przez Radę Miasta Milanówka uchwałą NR 253/XXX/17 z dnia 28 lutego 2017 r. tj.
Lp. |
Kryterium |
Wartość kryterium |
Rodzaj dokumentu potwierdzający spełnianie kryterium |
||
1. |
|
3 |
|
||
2. |
Miejsce pracy jednego z rodziców/prawnych opiekunów kandydata znajduje się na terenie obwodu wybranej szkoły podstawowej. |
2 |
Zaświadczenie z miejsca pracy (z ostatniego miesiąca) |
||
|
|
Informacje dodatkowe:
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących naboru do klas pierwszych milanowskich szkół podstawowych proszę o kontakt z sekretariatem wybranej przez Państwa szkoły bądź Referatem Oświaty, tel. 22 758 30 61 wew. 116 lub 185.