Przejdź do głównej treści
Używamy plików cookie, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie z serwisu. Korzystając z witryny, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.
×
Strona została przetłumaczona automatycznie.
Galerie
Artykuły
Tagi
Otwarte konkursy ofert
BURMISTRZ MIASTA MILANÓWKA OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ VII ZADANIA PUBLICZNEGO W 2024 ROKU

Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2023 poz. 571) Burmistrz Miasta Milanówka ogłasza Otwarty Konkurs Ofert dla organizacji pozarządowych na realizację VII zadania publicznego w 2024 roku.

  1. Celem konkursu jest wyłonienie ofert i zlecenie organizacjom pozarządowym i innym podmiotom, o których mowa w art. 3 ust 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie wsparcia realizacji następujących zadań publicznych:

Zadanie VII - z zakresu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży, w tym:

  • wspieranie różnych form wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży,
  • organizacja kolonii, obozów oraz innych form wypoczynku dla dzieci i młodzieży,
  • organizacja wypoczynku letniego dzieci i młodzieży w ramach lata w mieście.

Termin realizacji zadania: od 21 czerwca 2024 r. do 30 września 2024 r.

  1. Przewidywana wysokość środków przeznaczonych na realizację ww. zadania
    w 2024 r.: Zadanie VII - 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
    Kwota może ulec zmianie w przypadku gdy zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu w części przeznaczonej na realizację zadania z przyczyn niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłaszania konkursu.
  2. Zasady przyznawania dotacji zostały określone w art. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2023 poz. 571).
  3. Warunkiem przyznania dotacji jest realizacja zadania na rzecz mieszkańców Milanówka.
  4. Dofinansowanie ze środków Miasta Milanówka nie może przekraczać 80% całkowitych kosztów realizacji zadania.
  5. Wkład rzeczowy nie może przekroczyć 10% całkowitych kosztów realizacji zadania.
  6. W ramach dotacji będą finansowane wyłącznie koszty bezpośrednio związane z realizacją zadania. Faktury, rachunki, listy płac i inne dokumenty przedstawione do rozliczenia realizacji zadań publicznych Gminy Milanówek wynikających z niniejszego Otwartego Konkursu Ofert nie mogą być równocześnie przedstawione do rozliczenia z innych środków publicznych pochodzących od innych jednostek sektora finansów publicznych.
  1. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
  2. Podmioty ubiegające się o dotację składają ofertę wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. 2018, poz. 2057).
  3. Formularze ofert oraz szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miasta oraz na stronie internetowej miasta milanowek.pl w zakładce Strefa NGO.
  4. Do oferty w pkt. II.1 dotyczącym danych oferenta proszę dopisać numer rachunku bankowego oferenta.
  5. Obowiązkiem każdej organizacji pozarządowej i podmiotu zrównanego realizującego zadanie publiczne finansowane ze środków dotacji jest zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniony co najmniej w minimalnym wymiarze o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji, jakie będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
  6. W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja lub podmiot zrównany nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
  7. Rekomendujemy opisanie w składanej ofercie realizacji zadania publicznego, w jaki sposób zostanie zapewniona dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym, a także ewentualnie dostęp alternatywny.
  8. Zasady przygotowania oferty określa art. 14 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2022 poz. 1327 ze zm.).
  9. Oferty należy dostarczyć w kopercie, za pośrednictwem poczty lub osobiście do dnia 17 maja 2024 r. do godz. 15:00 na adres: Urząd Miasta Milanówka, ul. Kościuszki 45, 05-822 Milanówek z dopiskiem: otwarty konkurs ofert, nazwą zadania, tytułem zadania oraz adresem mailowym do organizacji. Oferty, które wpłyną do Urzędu po tym terminie nie będą brały udziału w konkursie.
  10. Oferty dostarczone w inny sposób lub na inny adres nie będą rozpatrywane.
  11. Zastrzega się prawo przesunięcia terminu składania ofert bez podania przyczyny.
  12. Oferty zostaną rozpatrzone w terminie do 19 czerwca 2024 r.
  13. Oferty zostaną rozpatrzone pod względem oceny formalnej i merytorycznej, która odbywa się na podstawie formularzy, których wzory są załącznikami do Programu Współpracy.
  14. Dopuszcza się możliwość realizacji tego samego zadania przez kilka podmiotów.
  1. W przypadku, gdy suma dofinansowania zgłoszonych ofert przekracza wysokość środków przeznaczonych na wsparcie zadania, zastrzega się możliwość zmniejszenia wielkości dofinansowania, stosownie do posiadanych środków.
  2. Gmina Milanówek na realizację zadania z zakresu ekologii i ochrony środowiska w latach 2022 i 2023 przeznaczyła odpowiednio kwoty 8 000,00 zł i 10 000,00 zł.

Z up. Burmistrza Miasta

/-/

Paulina Gawrońska

Zastępca Burmistrza

pdfZarządzenie nr 92/VIII/2024 BMM z dnia 25 kwietnia 2024 roku w sprawie ogłoszenia Otwartego Konkursu Ofert na realizację VII zadania publicznego w 2024 roku z zakresu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży119.34 KB

Ogłoszenie Otwartego Konkursu Ofert na realizację VII zadania publicznego w 2024 roku - grafika
Strefa NGO

25 kwietnia 2024 r. ogłoszony został Otwarty Konkurs Ofert na realizację VII zadania publicznego w 2024 roku.  Uprzejmie zachęcamy do zapoznania się z ogłoszeniami i do aplikowania. Zadanie VII - z zakresu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży

Dodatek osłonowy - termin na złożenie wniosku tylko do 30 kwietnia 2024 r. - grafika
Urząd Miasta

W okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r. przedłużono kolejne regulacje, które wspierają polskie rodziny. Dodatek osłonowy ma na celu zniwelować koszty energii, gazu i żywności, dla mniej zamożnych gospodarstw domowych. Zgodnie z przepisami przysługuje gospodarstwu domowemu, którego przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają 2100 zł w gospodarstwie jednoosobowym albo 1500 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.

Złóż wniosek o 800 plus do końca kwietnia - grafika
Urząd Miasta

Od 1 lutego 2024 roku ZUS rozpoczął przyjmowanie wniosków o świadczenie wychowawcze 800 plus na nowy okres świadczeniowy. Aby zachować ciągłość wypłaty świadczenia wniosek należy złożyć do końca kwietnia.

- Program Rodzina 800 plus służy  częściowemu pokryciu wydatków związanych z wychowywaniem dziecka. Ułatwia opiekę nad nim i zaspokaja jego niektóre potrzeby życiowe. Do tej pory do ZUS-u na nowy okres świadczeniowy wpłynęło 3,3 mln wniosków w całym kraju, w województwie mazowieckim ponad 478,7 tys. Wypłata świadczeń na nowy okres rozpocznie od czerwca – informuje Wojciech Ściwiarski, rzecznik prasowy ZUS w województwie mazowieckim.

31 maja kończy się aktualnie obowiązujący okres wypłat 800 plus. Wnioski na kolejny okres przyjmowane są już od 1 lutego. Formularze składane są wyłącznie elektronicznie. Najwięcej wniosków wpłynęło za pośrednictwem bankowości elektronicznej – ponad 1,9 mln, przez PUE ZUS- niemal 1,2 mln, czy aplikację m-ZUS- 102,9 tys., najmniej przez portal Emp@tia – 57 tys.

Rodzice, którzy składają wniosek na nowo narodzone dziecko w kwietniu mogą złożyć od razu dwa wnioski na dwa okresy świadczeniowe, ten trwający do 31 maja 2024 r. i na okres, który rozpocznie się 1 czerwca 2024 r. i potrwa  do 31 maja 2025 r.

Kiedy ZUS wypłaci świadczenie?

Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego na okres od 1 czerwca 2024 r. do 31 maja 2025 r. można złożyć maksymalnie do 30 czerwca br. Jednak od daty złożenia wniosku
z wymaganymi dokumentami zależy termin ustalenia prawa i wypłaty świadczenia.

- Jeśli rodzic złoży prawidłowo wypełniony wniosek z wymaganymi dokumentami do 30 kwietnia 2024 r. to ZUS przekaże należne środki do 30 czerwca 2024 r., co oznacza, że rodzic zachowa ciągłość wypłaty świadczenia 800 plus. Jeśli wniosek wpłynie w maju, to ZUS wypłaci świadczenie do końca lipca z wyrównaniem od czerwca, jeśli wpłynie w czerwcu- do końca sierpnia z wyrównaniem od czerwca. Natomiast jeśli rodzic złoży wniosek po 30 czerwca, to pieniądze na koncie pojawią się w ciągu dwóch miesięcy i to już bez wyrównania za czerwiec.  Świadczenie ZUS wypłaci tylko od miesiąca złożenia wniosku. Nie dotyczy to rodziców, którym urodziło się dziecko.
Oni mają trzy miesiące na złożenie wniosku. Jeżeli zrobią to w ciągu trzech miesięcy od dnia narodzin, otrzymają świadczenie z wyrównaniem –
wyjaśnia rzecznik.

 

Gdzie sprawdzić korespondencję z ZUS-u?

Co istotne pisma, informacje i decyzje dotyczące świadczenia 800 plus są przekazywane w formie elektronicznej za pośrednictwem PUE ZUS, nawet jeśli wniosek był składany innym kanałem. Jeżeli rodzic złoży wniosek przez bank albo portal Emp@tia, a nie ma konta na PUE ZUS, to Zakład założy mu taki profil automatycznie na podstawie danych podanych przez klienta we wniosku.

Komu świadczenie przysługuje, a komu nie?

Świadczenie wychowawcze w wysokości 800 zł przysługuje na dziecko do ukończenia przez nie 18 roku życia, bez względu na dochód osiągany przez rodzinę. Jest jednak pewna grupa osób, którym świadczenie nie będzie przysługiwać. W tym gronie są rodzice, których dziecko pozostaje w związku małżeńskim, a także gdy  dziecko zostało umieszczone w instytucji zapewniającej całodobowe utrzymanie albo w pieczy zastępczej. 800 plus nie będzie również przysługiwać  na pełnoletnie dziecko, które ma ustalone prawo do świadczenia wychowawczego na własne dziecko (dotyczy to kobiety, która wyszła za mąż po ukończeniu 16 lat). Nie należy się także w sytuacji, gdy  członek rodziny otrzymuje za granicą na dziecko świadczenie o podobnym charakterze do świadczenia wychowawczego (nie dotyczy to świadczeń z państw członkowskich UE/EFTA lub z Wielkiej Brytanii).

Miejska Biblioteka w Milanówku zaprasza na nadchodzący Tydzień Bibliotek - grafika
Kultura i rozrywka

Miejska Biblioteka w Milanówku zaprasza do zapoznania się z planem wydarzeń na nadchodzący Tydzień Bibliotek

Turniej piłki nożnej halowej MAZOVIA  - grafika
Urząd MiastaSport

W dniu 19 kwietnia w Szkole Podstawowej Nr 3 przy ul. Żabie Oczko odbył się turniej piłki nożnej halowej w kategorii szkół podstawowych w ramach kalendarza imprez sportowych Stowarzyszenia Gmin Zachodniego Mazowsza „Mazovia”. 

I sesja Rady Miasta Milanówka na kadencję 2024-2029 - grafika
Zawiadomienia o sesjachKalendarz wydarzeńRada MiastaUrząd MiastaSesje Rady Miasta Milanówka

 logo umm

ZAPROSZENIE.

Na podstawie ust. 4 Postanowienia nr 1779/2024 Komisarza Wyborczego w Warszawie II z dnia 
15 kwietnia 2024 r., niniejszym zapraszam na pierwszą sesję nowo wybranej Rady Miasta Milanówka na kadencję 
2024-2029, która odbędzie się 7 maja 2024 r. (wtorek) 
o godzinie 17.00  w Miejskiej Hali Sportowej nr 1 przy ul. Żabie Oczko 1.

 

                                                                          
Burmistrz Miasta Milanówka
/-/
Piotr Remiszewski

 

ul. Kościuszki 45, 05–822 Milanówek
tel. 22 758 30 61, 22 758 30 62 (centrala)
fax. 22 755 81 20
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 www.milanowek.pl

Zarząd Województwa Mazowieckiego zaprasza do wnoszenia uwag i wniosków do projektu Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2030 - grafika
Urząd Miasta

logo Mazowsze

Szanowni Państwo,

W związku z przygotowanym przez Zarząd Województwa Mazowieckiego projektem Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2030 (PGO WM 2030) wraz z załącznikami, informujemy o możliwości wnoszenia uwag i wniosków do przygotowanego dokumentu.

Wersję elektroniczną dokumentu oraz wszelkie informacje o projekcie dostępne są:

-na stronie internetowej Samorządu Województwa Mazowieckiego mazovia.pl w dziale: Załatw sprawę/Ekologia i środowisko/Odpady/Plany gospodarki odpadami - aktualizacje.

-w Biuletynie Informacji Publicznej bip.mazovia.pl.

Uwagi i wnioski do dokumentu można zgłaszać:

  • drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  • na adres elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP: /umwm/SkrytkaESP
  • drogą listowną na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie Departament Gospodarki Odpadami, Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych, Al. Solidarności 61, 03-402 Warszawa,

w terminie do 10 maja 2024 r.

Więcej informacji na stronie mazovia.pl:

Planowane wyłączenia prądu - grafika
Urząd Miasta

logo pge

W dniu 17 kwietnia w godz. 10:00 – 14:00 nastąpi przerwa w dostawie energii:

  • ul. Kochanowskiego 17