CO TO JEST BUDŻET OBYWATELSKI?
Budżet Obywatelski, zwany także partycypacyjnym, to wydzielona część budżetu miasta, o której przeznaczeniu współdecydują sami mieszkańcy miasta. Mieszkańcy mogą zgłosić propozycje ważnych inwestycji w mieście, a następnie w powszechnym głosowaniu sami dokonują ostatecznego wyboru projektów do realizacji.
Środki mogą być przeznaczone na zadania, których realizacja leży w kompetencji gminy. Projekty mogą dotyczyć zarówno poprawy infrastruktury miejskiej, jak i polityki społecznej, edukacji, ochrony środowiska, kultury, sportu czy bezpieczeństwa.
Kwota przeznaczona w ramach budżetu obywatelskiego na rok 2025 to 665 000,00 zł.
Maksymalna wartość jednego projektu to 150 000,00 zł.
Ważne terminy:
- do 25 maja 2024 r. – zgłoszenia projektów
- do 25 czerwca 2024 r. – weryfikacja i ocena projektów
- od 5 sierpnia 2024 r. do 15 września 2024 r. – głosowanie
- do 10 listopada 2024 r. – ogłoszenie listy projektów
ZASADY
Uchwała nr 376/XLIV/21 RMM z dnia 24 maja 2021 r. w sprawie określenia zasad przeprowadzenia Budżetu Obywatelskiego w Milanówku267.95 KB
PRZYKŁADOWE REALIZACJE
Zanim przystąpisz do wypełnienia formularza, zapoznaj się z orientacyjnymi kosztami najczęściej zgłaszanych projektów miejskich inwestycji.
DOKUMENTY
Formularz należy złożyć w terminie do 25 maja 2024 r.:
- pocztą na adres: Urząd Miasta Milanówka, ul. Kościuszki 45, 05–822 Milanówek,
- w Urzędzie Miasta Milanówka w sekretariacie (Budynek „A”, ul. Kościuszki 45),
- e-mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pod warunkiem, że formularz oraz lista poparcia będzie stanowiła skan oryginalnych dokumentów).